Właśnie zakończyła się 28. edycja Karnawału Blogowego prowadzona przez Neurocide'a. Jeżeli jeszcze nie wiesz, o czym mowa, zapraszam z zapoznaniem się z tą stroną. Dzięki temu, że ktoś-coś-naskrobał, mam przyjemność poprowadzić następną edycję :) Początkowo podszedłem do tego nieco sceptycznie. Kiedyś już zastanawiałem się nad tym, jaki obrałbym temat KB, gdyby to ode mnie zależało - ale z marnym skutkiem. Toteż zdziwiło mnie, że, dostawszy dzisiaj sms-a z propozycją, niemal od razu wpadłem na pomysł... Architektura w RPG :)
Hasło dość ogólnikowe a przy tym, wydaje mi się, całkiem tekstogenne.
Piszcie o waszych koncepcjach planów podziemi, lochów, o ciekawych zabudowaniach czy to ze względu na nietypowy styl architektoniczny, czy cudowne właściwości, o niesamowitych budowlach inspirujących do snucia opowieści...
Piszcie jaką rolę odgrywa architektura w grach fabularnych, jak można dzięki motywom magicznych/ tajemniczych/ świętych/ przeklętych miejsc urozmaicić sesję, gdzie szukać informacji o niezwykłej architekturze...
Piszcie w jaki sposób podchodzicie do tego tematu na sesji. Czy to ważne, że miasto, w którym aktualnie przebywają BG, zostało zbudowane na elfich ruinach? Jak bardzo popuszczacie wodze fantazji, opisując futurystyczne konstrukcje? Czy posługujecie się planami/ mapami/ makietami/ zdjęciami/ rysunkami?
29. edycja KB trwa do 31 marca - pod postem proszę wysyłać zgłoszenia dotyczące notek uczestniczących w karnawale.
Czekam na kreatywne wypocinki i życzę miłej zabawy :)
Świetny temat! Na bank wyzwoli trochę kreatywności, liczę na oryginalne wpisy w tej edycji. Pogratulować pomysłu.
OdpowiedzUsuńChyba napiszę więcej niż jedną notkę w temacie. :P
Szczerze, nie spodziewałem się aż tak pozytywnej reakcji.
OdpowiedzUsuńZobaczymy efekty jak już się trochę rozkręci. A póki co, trzymam Cię Darcane za słowo :)
Czekałem na jakiś temat Karnawału Blogowego, który nie pachniałby fanbojstwem. I w końcu nadszedł. Aczkolwiek trudno mi obecnie stwierdzić, czy zdołam coś o Architekturze w RPG napisać.
OdpowiedzUsuńBardzo fajny temat! Niestety, nie wiem, czy będę w stanie coś napisać, bo, prawdę mówiąc, na moich sesjach architektura była zwykle jedynie dekoracją. Chętnie jednak poczytam notki innych. :)
OdpowiedzUsuńNapisz, że na Twoich sesjach architektura bywa zwykle jedynie dekoracją. :)
Usuńhttp://k20rpg.pl/minipodziemia/
OdpowiedzUsuńPierwszy? :)
Pierwszy, pierwszy :)
UsuńMam nadzieję, że też i nie ostatni - wygląda na to, że choć temat się podoba, ludziom ciężko coś napisać. Czekam w nadziei na więcej :)
Bohomaz zapomniał linknąć: http://polter.pl/bohomaz,blog.html?13479
OdpowiedzUsuńA tak poza tym udostępniłbyś komentowanie bez konta, albo przynajmniej wywalił Captcha, bo denerwuje :)
Nawet nie wiedziałem, że mam tak ustawione. Dzięki :)
UsuńDzięki Sethariel.
OdpowiedzUsuńJak napisałem notkę to męczyłem się pół godziny z zakładaniem konta na jakimś akceptowanym serwisie a na końcu i tak nie mogłem dodać komentarza więc się poddałem.
Anonimowe komentarze w przypadku Karnawału są na prawdę bardziej przyjazne!
A jeszcze przed Wieżą Cudów była notka o planach a przygoda była właściwie jej wynikiem :)
http://polter.pl/bohomaz-KB29-Mapy-plany-inspiracje-b13469
Wybacz te problemy. Dziwi mnie tylko czemu, mimo założenia konta, blokowało Ci komentowanie.
UsuńCzęsto, jak gdzieś komentuję na blogosferze, nie jestem zalogowany, to po prostu wybieram z rozwijanej listy przy komentarzu konto google. Nigdy mi to nie wadziło.
Fajne mapki - również na sesję lubię przynosić szkice, wizualizacje i nawet proste schematy wspomagające grę. Zresztą zauważyłem, że gracze bardzo lubią jakieś gadżety i rysunki. Jeżeli, jako MG, daję im do ręki coś, co mogą zobaczyć i dotknąć, skupiają się na tym elemencie o wiele bardziej niż w sytuacji, gdy tylko opisuję kolejne miejsca czy każę im zanotować, że w ich ekwipunku znajdzie się taki a taki przedmiot.
Stos pomysłów na zastosowanie ruin:
OdpowiedzUsuńhttp://allgemeinefestung.blogspot.com/2012/03/kb-29-stos-pomysow-na-zastosowanie-ruin.html
:)
Wrzuciłem swoje 3 gorsze
OdpowiedzUsuńhttp://strefazero.blogspot.com/2012/03/kb-29-kilka-pomysow-na-zastosowanie.html
http://rpgkepos.blogspot.com/2012/03/ramenki-43-kgb-29-architektura-w-rpg.html
OdpowiedzUsuń... приглашаю на экскурсию :).
Kланяюсь ;),
Скрыба.
Ot co: http://gryfabularne.blogspot.com/2012/03/kb-rpg29-architektura-w-morrowind.html
OdpowiedzUsuńhttp://polter.pl/Ninetongues,blog.html?ed&13556
OdpowiedzUsuńMi podany przez Ciebie link nie działa - nie wiem czy każdy ma z tym problem. Rozumiem, że chodzi o ten wpis:
Usuńhttp://ninetongues.polter.pl/KB29-Kamienie-Arana-b13556
Tak, dziękuję. Musiałem niechcący wrzucić link do notki podczas edycji.
UsuńHabib: http://habibsite.ubf.pl/news.php?readmore=17
OdpowiedzUsuńWekT
OdpowiedzUsuńWow
jako architekt czuję sięjakoś wywołany do tablicy zwłaszcza zę od pewnego czasu ten temat również mi chodzi po głowie, postaram się coś skorbnąć
No to czekam na efekty skrobania :)
UsuńA ja jestem monotematyczna, czyli wykorzystalam temat do naskrobania kilku slow o ED ;)
OdpowiedzUsuńhttp://earthdawnowcy.blox.pl/2012/03/Kaery-czyli-podziemia-w-Earthdawnie-KB-29.html