ЯED DЯEAM

Cechą charakterystyczną książek oraz gier pochodzących z Rosji jest ciągle pojawiający się motyw gromadzenia się paru osób wokół ogniska, paleniska, przy stole i opowiadania, nieraz przy akompaniamencie akustycznej gitary, historii będących czymś w rodzaju, skłaniających słuchacza do refleksji, "poważnych baśni" o ludziach szukających lepszego jutra. Są to t.zw. "skazki".

ЯED DЯEAM autorstwa Michała "Skryby" Ziętka, to gra indie sowieckiej konwencji, której rozgrywka polega własnie na snuciu takiej skazki. Gracze wspólnie wcielają się w metafizycznie ujęte duchy osobistości i, przy pomocy karcianej mechaniki, ustalają losy pewnego nieszczęśnika. Tak naprawdę jednak ma to na celu wyłonienie spośród tych duchów winowajcę, który naraził się carowi Kościejowi Nieśmiertelnemu i zasłużył na potępienie.

Gra ma bardzo prostą mechanikę - autor bardzo szczegółowo opisał kolejne betatesty, sam "rdzeń" jest chyba bardziej przetestowany niż jakakolwiek inna mechanika ;) Jednak rozgrywka jest na tyle specyficzna, nawet jak na indie, że wymaga sporej dozy kreatywności oraz chociaż minimalnej wiedzy o sowieckiej Rosji. Refleksyjno-metaforyczny charakter skłania ku bardziej dojrzałej grze, niż lekkodusznej rozrywki.

Na kartach podręcznika, zawarto całe mnóstwo odniesień, półsłówek, ukrytych znaczeń, których odkrywanie, dla miłośnika podobnych klimatów, może być nie lada uciechą. Ale te karty zachowajmy do odkrycia czytelnikom... 


ЯED DЯEAM powstawało od roku 2010, ale Rzut na Inicjatywę stał się czynnikiem motywującym do ukończenia i publikacji tej gry. Przy okazji została stworzona cała oprawa graficzna (by GunarDAN & myself) a tekst został porządnie zredagowany (dieta cud na konkursowe 50k znaków, profesjonalna korekta Rydygiera, który pracował również nad Głębią Przestrzeni - dzięki temu tekst jest bardziej przystępny, treściwy i poprawny językowo). Podręcznik ma formę PDFa w palecie kolorów odpowiedniej do drukowania.




W razie jakichś sugestii dotyczących zasad gry możecie skontaktować się ze Skrybą (skryba.rpgkepos[at]gmail[dot]com). W przypadku spraw typowo technicznych, np. związanych z ewentualnym błędami w składzie możecie skontaktować się ze mną (coblynau177[at]gmail[dot]com) - odciążę i tak przeciążoną skrzynkę odbiorczą towarzysza :)
Pamiętajcie, że robimy to for fun i niech nikt nie oczekuje od nas bezwzględnego profesjonalizmu :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz