Projekt

Projekt aEgspletus to kryptonim, pod którym piszę autorską grę fabularną. Pierwotnie blog ten miał służyć właśnie ukazywaniu szczegółów z procesu tworzenia. O ironio, postanowiłem jednak zachować większość informacji związanych z grą, póki co, dla siebie lub dla wąskiego grona znajomych. Wpisy dotyczące aEgspletusa ujawniają bardzo niewielką jego część. Nie znaczy to, że zamierzam w tajemnicy skrobać autorkę aż do jej ukazania się. Nie zamierzam popełnić błędu stworzenia czegoś, co w fazie "dopięcia na ostatni guzik", okazałoby się beznadziejną stratą czasu i kilobajtów, ponieważ nie przetestowałem tego zawczasu w szerszym gronie ani nie sięgnąłem po feedback. Po prostu mam kilka powodów, aby nie wyjawiać jeszcze szczegółów. Nie będzie to jednak trwać wiecznie. Tymczasem blogowi przypisałem nieco szersze przeznaczenie.

Cóż, na dzień dzisiejszy nie będę umieszczał kolejnych newsów z postępów nad grą, prócz kilku wyjątków. Ograniczę się do symbolicznej "To do list" z paskiem postępu. W przybliżeniu rzecz jasna. Taka namiastka raportów z tworzenia gry. W miarę możliwości będę aktualizował tę stronę.

Jak poniżej widać, etap tworzenia podzieliłem na trzy części - w ogólnym rozliczeniu wszystkie traktowane są po równo. Pod tymi częściami wypisałem nieco więcej szczegółów, zostawiając sobie jeszcze po ok. 10% na dodanie jakichś punktów. Teraz wydaje mi się, że wyczerpałem temat, ale nie wiadomo, co z czasem przyjdzie do głowy. Pominąłem elementy dla mistrza, bowiem w pierwszej kolejności zajmę się samym settingiem i systemem. Nie znaczy to, że ich nie ma - ciągle notuję sobie uwagi dotyczące aspektu mistrza gry jednak trudno byłoby z tego skonstruować jakiś sensowny progress bar. Obok każdego punktu dopisałem jego przybliżoną wartość procentową oznaczającą (pi razy drzwi) jaką część całości stanowi. Znak ✓ informuje, że element został całkowicie wykonany. Czasami widnieje dodatkowa informacja, np. 5% z 10% oznacza, iż jestem już w połowie drogi, by dany punkt uznać za skończony. Samotne procenty oznaczają planowane przedsięwzięcie.

Starałem się zachować aktualną nomenklaturę. Część tekstu może rodzić pytania "z czym to jeść?, "jak to rozumieć?" Z samych tych punktów trudno wywnioskować cokolwiek ciekawszego o samej grze. Ot, sucha statystyka.





Mechanika i tworzenie postaci
  • Podstawy zasad testowania. 1% z 1% 
  • Proces tworzenia postaci. 1% z 2% (utknąłem, wrócę, kiedy ogarnę całe mięsiwo)
  • Lista atrybutów, zdolności oraz umiejętności. 2% z 2% 
  • Cechy rasowe poszczególnych Domów Krwi (coś jak "rasy", ale bardziej specyficzne). 4% z 4% 
  • Premie zależne od pochodzenia. 2%
  • Genetyczne modyfikacje. 6 % z 10% (prawie setka mutacji - zostaje do opisanie jeszcze połowa tego + uzupełnienie kilku luk)
  • Dodatkowa lista wydarzeń z przeszłości bohatera. 2%
  • Emocje jako element gry. 2% z 3% (teoretycznie mam już obcykane czemu będą służyć owe "emocje" w grze, jednak pozostawiam sobie trochę pola do dodania kilku możliwości)
  • Zasady toczenia walk (system przewag). 2% z 2% 
  • System krytycznych efektów. 1% z 1% 
  • Specjalizacje bojowe. 1% z 1% 
  • Zagrywki używane podczas walki. 2% z 2% 
  • Zasady zaklinania (system emocji). 2% z 2% 
  • Dziedziny elementarne, szkoły zaklinania. 1% z 2% (brakuje szerszych opisów szkół, dziedziny wymagają dostosowania do aktualnych zasad)
  • Rodzaje zaklęć i powiązanie z emocjami. 1% z 2%
  • Lista zaklęć. 5% z 15% (pełen notatnik czarów pierwotnie do heartbreakera, wystarczy przeredagować i nadać charakter konwencji)
  • Testy społeczne (w tym specjalne modyfikatory). 1% z 1% 
  • Zastosowanie specyficznej wiedzy bohatera. 1%
  • Zasady utraty zdrowia psychicznego. 1% z 2%
  • Rodzaje przypadłości psychicznej. 2%
  • Zasady leczenia ran, chorób, przypadłości psychicznych. 2%
  • Charakter postaci. 0,5% z 1% (kwestia nazewnictwa plus opisy)
  • Ekwipunek oraz jego specyfikacja. 10%
  • Zasady alchemii. 1% z 2%
  • Lista receptur alchemicznych. 6%
  • Lista składników mineralnych, demonicznych oraz roślinnych. 2% z 3% (zacząłem od strony mechanicznej - totalny "ukryty" balans - pozostaje nadać zgrabne imionka i krótkie opisy)
  • System nagradzania za grę (chodzi nie tylko o PeDeki) 1% z 2% (został opis dodatkowych zagrywek umożliwiających bezpośredni wpływ na historię)


  • Geneza świata. 3% z 5%
  • Kosmologia oraz wymiar metafizyczny. 1% z 10% (zarys koncepcyjny, trza tylko spisać i dopieścić)
  • Nazwy geograficzne. 2% z 3%
  • Poszczególne krainy i państwa. 25%
  • Domy Krwi oraz ich relacje. 2% z 10%
  • Poziom technologiczny. 5%
  • Sytuacja polityczna. 5%
  • Szczegóły dotyczące życia codziennego (ubrania, potrawy, rozrywki, język, kalendarz, święta, etc.). 5% z 40%

  • Tytuł i logo. 0,5% z 1%
  • Oprawa. 1%
  • Layout. 2%
  • Mapy. 1% z 7%
  • Szkice i schematy dotyczące mutacji. 10%
  • Duże grafiki między rozdziałami. 3%
  • Rysunki dopełniające tekst. 15%
  • Plansza alchemiczna. 0,5% z 1% (szkic)
  • Karty z zagrywkami bojowymi. 3%
  • Karty składników alchemicznych. 3%
  • Karta postaci. 2% z 3% (trzy projekty już były, zbliża się następny - ostateczny)
  • Dobór czcionek. 2%
  • Koncepcja wyglądu składu, sposobu przedstawienia poszczególnych jego elementów. 4% z 5% (juz mam wszystko ustalone, ale jestem otwarty na pomysły)
  • Opcjonalne dodatkowe strony karty postaci. 1% z 6%
  • Skład części dla Gracza. 7%
  • Skład części o Magii. 5%
  • Skład części o Świecie. 7%
  • Skład części dla Mistrza. 5%
  • Korekta, szlif, dopieszczenie. 5% (nie ma jeszcze czego dopracowywać)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz