Cóż, na dzień dzisiejszy nie będę umieszczał kolejnych newsów z postępów nad grą, prócz kilku wyjątków. Ograniczę się do symbolicznej "To do list" z paskiem postępu. W przybliżeniu rzecz jasna. Taka namiastka raportów z tworzenia gry. W miarę możliwości będę aktualizował tę stronę.
Jak poniżej widać, etap tworzenia podzieliłem na trzy części - w ogólnym rozliczeniu wszystkie traktowane są po równo. Pod tymi częściami wypisałem nieco więcej szczegółów, zostawiając sobie jeszcze po ok. 10% na dodanie jakichś punktów. Teraz wydaje mi się, że wyczerpałem temat, ale nie wiadomo, co z czasem przyjdzie do głowy. Pominąłem elementy dla mistrza, bowiem w pierwszej kolejności zajmę się samym settingiem i systemem. Nie znaczy to, że ich nie ma - ciągle notuję sobie uwagi dotyczące aspektu mistrza gry jednak trudno byłoby z tego skonstruować jakiś sensowny progress bar. Obok każdego punktu dopisałem jego przybliżoną wartość procentową oznaczającą (pi razy drzwi) jaką część całości stanowi. Znak ✓ informuje, że element został całkowicie wykonany. Czasami widnieje dodatkowa informacja, np. 5% z 10% oznacza, iż jestem już w połowie drogi, by dany punkt uznać za skończony. Samotne procenty oznaczają planowane przedsięwzięcie.
Starałem się zachować aktualną nomenklaturę. Część tekstu może rodzić pytania "z czym to jeść?, "jak to rozumieć?" Z samych tych punktów trudno wywnioskować cokolwiek ciekawszego o samej grze. Ot, sucha statystyka.
Mechanika i tworzenie postaci
Mechanika i tworzenie postaci
- Podstawy zasad testowania. 1% z 1% ✓
- Proces tworzenia postaci. 1% z 2% (utknąłem, wrócę, kiedy ogarnę całe mięsiwo)
- Lista atrybutów, zdolności oraz umiejętności. 2% z 2% ✓
- Cechy rasowe poszczególnych Domów Krwi (coś jak "rasy", ale bardziej specyficzne). 4% z 4% ✓
- Premie zależne od pochodzenia. 2% ✓
- Genetyczne modyfikacje. 6 % z 10% (prawie setka mutacji - zostaje do opisanie jeszcze połowa tego + uzupełnienie kilku luk)
- Dodatkowa lista wydarzeń z przeszłości bohatera. 2%
- Emocje jako element gry. 2% z 3% (teoretycznie mam już obcykane czemu będą służyć owe "emocje" w grze, jednak pozostawiam sobie trochę pola do dodania kilku możliwości)
- Zasady toczenia walk (system przewag). 2% z 2% ✓
- System krytycznych efektów. 1% z 1% ✓
- Specjalizacje bojowe. 1% z 1% ✓
- Zagrywki używane podczas walki. 2% z 2% ✓
- Zasady zaklinania (system emocji). 2% z 2% ✓
- Dziedziny elementarne, szkoły zaklinania. 1% z 2% (brakuje szerszych opisów szkół, dziedziny wymagają dostosowania do aktualnych zasad)
- Rodzaje zaklęć i powiązanie z emocjami. 1% z 2%
- Lista zaklęć. 5% z 15% (pełen notatnik czarów pierwotnie do heartbreakera, wystarczy przeredagować i nadać charakter konwencji)
- Testy społeczne (w tym specjalne modyfikatory). 1% z 1% ✓
- Zastosowanie specyficznej wiedzy bohatera. 1%
- Zasady utraty zdrowia psychicznego. 1% z 2%
- Rodzaje przypadłości psychicznej. 2%
- Zasady leczenia ran, chorób, przypadłości psychicznych. 2%
- Charakter postaci. 0,5% z 1% (kwestia nazewnictwa plus opisy)
- Ekwipunek oraz jego specyfikacja. 10%
- Zasady alchemii. 1% z 2%
- Lista receptur alchemicznych. 6%
- Lista składników mineralnych, demonicznych oraz roślinnych. 2% z 3% (zacząłem od strony mechanicznej - totalny "ukryty" balans - pozostaje nadać zgrabne imionka i krótkie opisy)
- System nagradzania za grę (chodzi nie tylko o PeDeki) 1% z 2% (został opis dodatkowych zagrywek umożliwiających bezpośredni wpływ na historię)
- Geneza świata. 3% z 5%
- Kosmologia oraz wymiar metafizyczny. 1% z 10% (zarys koncepcyjny, trza tylko spisać i dopieścić)
- Nazwy geograficzne. 2% z 3%
- Poszczególne krainy i państwa. 25%
- Domy Krwi oraz ich relacje. 2% z 10%
- Poziom technologiczny. 5%
- Sytuacja polityczna. 5%
- Szczegóły dotyczące życia codziennego (ubrania, potrawy, rozrywki, język, kalendarz, święta, etc.). 5% z 40%
- Tytuł i logo. 0,5% z 1%
- Oprawa. 1%
- Layout. 2%
- Mapy. 1% z 7%
- Szkice i schematy dotyczące mutacji. 10%
- Duże grafiki między rozdziałami. 3%
- Rysunki dopełniające tekst. 15%
- Plansza alchemiczna. 0,5% z 1% (szkic)
- Karty z zagrywkami bojowymi. 3%
- Karty składników alchemicznych. 3%
- Karta postaci. 2% z 3% (trzy projekty już były, zbliża się następny - ostateczny)
- Dobór czcionek. 2%
- Koncepcja wyglądu składu, sposobu przedstawienia poszczególnych jego elementów. 4% z 5% (juz mam wszystko ustalone, ale jestem otwarty na pomysły)
- Opcjonalne dodatkowe strony karty postaci. 1% z 6%
- Skład części dla Gracza. 7%
- Skład części o Magii. 5%
- Skład części o Świecie. 7%
- Skład części dla Mistrza. 5%
- Korekta, szlif, dopieszczenie. 5% (nie ma jeszcze czego dopracowywać)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz