8/02/2011

Wyniki ankiety

Jakiś czas temu zrobiłem ankietę, która miała pomóc mi w rozwiązaniu dylematu, który niektórym erpegowcom może wydać się zbyt błahy, by w ogóle wspominać. Rzecz tyczy się sposobu zapisu wartości umiejętności. W tym poście przybliżyłem swój własny zapis, na którego pomysł jest wynikiem próby zastosowania czytelności "kropek" przy szerszym zakresie wartości.



Nie spodziewałem się bóg-wie-jakiego odzewu. W końcu piszę od niedawna, ledwo wystartowałem z blogiem. Tak więc, by zwiększyć liczbę głosów umieściłem ją jeszcze na dwóch forach - jednym zamkniętym dla wąskiego grona graczy, moich przyjaciół oraz na lastinn - spodziewałem się, że na tym ostatnim będzie sporo głosów.
Wyniki wyglądają następująco:

Ankieta blogowa
Zapis liczbowy 12 (46%)
Zapis kropkowy 2 (7%)
Zapis autorski 12 (46%)

Ankieta na zamkniętym forum
Zapis liczbowy 2 (40%)
Zapis kropkowy 0 (0%)
Zapis autorski 3 (60%)

Ankieta na lastinn
Zapis liczbowy 6 (60%)
Zapis kropkowy 1 (10%)
Zapis autorski 3 (30%)


Wyniki razem
Zapis liczbowy 20 (49%)
Zapis kropkowy 3 (7%)
Zapis autorski 18 (44%)


Jak widać, wyniki raczej wyrównane z niewielką przewagą zapisu liczbowego. Szczerze, nie spodziewałem się, że najwięcej głosów będzie oddane właśnie na blogu. Mimo niewielkiej ich ilości na obu forach, dostałem tam masę niezbędnego feedbacku. Szczególnie biorę sobie do serca uwagi imć Prabara, który mimo, że opowiedział się za moim autorskim zapisem, zwrócił szczególną uwagę na kilka jego wad jakie mi umknęły. Zawsze uczulam swoich graczy do tego, by karty były wypełniane starannie, by pozostawały schludne i czytelne - nie zdawałem sobie jednak do końca sprawy z tego, że nie każdy erpegowiec ma coś takiego w zwyczaju.
System kropkowy został olany, jak widać, ale to z tego względu, że w treści ankiety m.in. zaznaczyłem z jakich zakresów wartości korzysta mechanika (0-9). Te trzy głosy, zdaje mi się, dał ktoś, kto po prostu lubi kropki i nie zwrócił uwagi na to, że w tym przypadku nie nadają się zupełnie. Przed oczyma mam pierwszą stronę karty postaci do Arkony i te 14 "kwadracików" do liczenia przy umiejętności... Zgroza.

No, ale jaka decyzja? Liczby czy autorski zapis? Koniec końców wrócę jednak do zapisu liczbowego. To nie tak, że autorski jest "gorszy" i rezygnuję z niego zupełnie. Po prostu doszło do mnie, że gra, nad którą pracuję, ma dosyć rozbudowaną mechanikę a na karcie postaci muszę zmieścić dużą ilość informacji. Jednak swego pomysłu nie porzucam - rezerwuję sobie go na jakiś mniejszy projekt, prostszy.

Jeszcze raz dziękuję za głosy oraz forumowe wsparcie :)

4 komentarze:

  1. ... czy: 'gra nad którą pracujesz [- a która] ma dosyć rozbudowaną mechanikę' = to ta sama gra na temat walki której prowadzimy mailowo od pewnego czasu dyskusję ;>?

    Btw, 'ktoś po prostu lubi kropki' - normalnie, aż mi się przypomniała ta bardzo daaawna akcja pt.: 'przygarnij kropka' ;).

    Pozdrawiam,
    Skryba.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, ta sama. Nie przypuszczam żebym mógł skupić się na tworzeniu kilku gier na raz.

    Dyskusja bardzo pomocna - chociażby dlatego, że teraz mam mniej wątpliwości, co do polityki jaką obrałem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziiiiiwi mnie bardzo, że system kropkowy ma tak mło zwolenników. Jest diabelnie wygodny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jest wygodny, owszem. Ale jedynie przy wartościach 0-6. Ilość zaznaczonych pól widać na pierwszy rzut oka i jest wszystko ok. Ale przy większych ilościach zaczyna się "zliczanie", które może spowolnić grę.

    Zwolenników kropek byłoby zapewne więcej, gdybym pominął w poście z jakiego zakresu liczb korzysta mechanika.

    OdpowiedzUsuń