3/01/2012

Karnawał Blogowy #29: Architektura w RPG

Właśnie zakończyła się 28. edycja Karnawału Blogowego prowadzona przez Neurocide'a. Jeżeli jeszcze nie wiesz, o czym mowa, zapraszam z zapoznaniem się z tą stroną. Dzięki temu, że ktoś-coś-naskrobał, mam przyjemność poprowadzić następną edycję :) Początkowo podszedłem do tego nieco sceptycznie. Kiedyś już zastanawiałem się nad tym, jaki obrałbym temat KB, gdyby to ode mnie zależało - ale z marnym skutkiem. Toteż zdziwiło mnie, że, dostawszy dzisiaj sms-a z propozycją, niemal od razu wpadłem na pomysł... Architektura w RPG :)


Hasło dość ogólnikowe a przy tym, wydaje mi się, całkiem tekstogenne.

Piszcie o waszych koncepcjach planów podziemi, lochów, o ciekawych zabudowaniach czy to ze względu na nietypowy styl architektoniczny, czy cudowne właściwości, o niesamowitych budowlach inspirujących do snucia opowieści...

Piszcie jaką rolę odgrywa architektura w grach fabularnych, jak można dzięki motywom magicznych/ tajemniczych/ świętych/ przeklętych miejsc urozmaicić sesję, gdzie szukać informacji o niezwykłej architekturze...

Piszcie w jaki sposób podchodzicie do tego tematu na sesji. Czy to ważne, że miasto, w którym aktualnie przebywają BG, zostało zbudowane na elfich ruinach? Jak bardzo popuszczacie wodze fantazji, opisując futurystyczne konstrukcje? Czy posługujecie się planami/ mapami/ makietami/ zdjęciami/ rysunkami?

29. edycja KB trwa do 31 marca - pod postem proszę wysyłać zgłoszenia dotyczące notek uczestniczących w karnawale.

Czekam na kreatywne wypocinki i życzę miłej zabawy :)


22 komentarze:

  1. Świetny temat! Na bank wyzwoli trochę kreatywności, liczę na oryginalne wpisy w tej edycji. Pogratulować pomysłu.

    Chyba napiszę więcej niż jedną notkę w temacie. :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Szczerze, nie spodziewałem się aż tak pozytywnej reakcji.
    Zobaczymy efekty jak już się trochę rozkręci. A póki co, trzymam Cię Darcane za słowo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekałem na jakiś temat Karnawału Blogowego, który nie pachniałby fanbojstwem. I w końcu nadszedł. Aczkolwiek trudno mi obecnie stwierdzić, czy zdołam coś o Architekturze w RPG napisać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny temat! Niestety, nie wiem, czy będę w stanie coś napisać, bo, prawdę mówiąc, na moich sesjach architektura była zwykle jedynie dekoracją. Chętnie jednak poczytam notki innych. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisz, że na Twoich sesjach architektura bywa zwykle jedynie dekoracją. :)

      Usuń
  5. http://k20rpg.pl/minipodziemia/

    Pierwszy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy, pierwszy :)
      Mam nadzieję, że też i nie ostatni - wygląda na to, że choć temat się podoba, ludziom ciężko coś napisać. Czekam w nadziei na więcej :)

      Usuń
  6. Bohomaz zapomniał linknąć: http://polter.pl/bohomaz,blog.html?13479

    A tak poza tym udostępniłbyś komentowanie bez konta, albo przynajmniej wywalił Captcha, bo denerwuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiedziałem, że mam tak ustawione. Dzięki :)

      Usuń
  7. Dzięki Sethariel.

    Jak napisałem notkę to męczyłem się pół godziny z zakładaniem konta na jakimś akceptowanym serwisie a na końcu i tak nie mogłem dodać komentarza więc się poddałem.

    Anonimowe komentarze w przypadku Karnawału są na prawdę bardziej przyjazne!

    A jeszcze przed Wieżą Cudów była notka o planach a przygoda była właściwie jej wynikiem :)

    http://polter.pl/bohomaz-KB29-Mapy-plany-inspiracje-b13469

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybacz te problemy. Dziwi mnie tylko czemu, mimo założenia konta, blokowało Ci komentowanie.

      Często, jak gdzieś komentuję na blogosferze, nie jestem zalogowany, to po prostu wybieram z rozwijanej listy przy komentarzu konto google. Nigdy mi to nie wadziło.

      Fajne mapki - również na sesję lubię przynosić szkice, wizualizacje i nawet proste schematy wspomagające grę. Zresztą zauważyłem, że gracze bardzo lubią jakieś gadżety i rysunki. Jeżeli, jako MG, daję im do ręki coś, co mogą zobaczyć i dotknąć, skupiają się na tym elemencie o wiele bardziej niż w sytuacji, gdy tylko opisuję kolejne miejsca czy każę im zanotować, że w ich ekwipunku znajdzie się taki a taki przedmiot.

      Usuń
  8. Stos pomysłów na zastosowanie ruin:
    http://allgemeinefestung.blogspot.com/2012/03/kb-29-stos-pomysow-na-zastosowanie-ruin.html

    :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wrzuciłem swoje 3 gorsze

    http://strefazero.blogspot.com/2012/03/kb-29-kilka-pomysow-na-zastosowanie.html

    OdpowiedzUsuń
  10. http://rpgkepos.blogspot.com/2012/03/ramenki-43-kgb-29-architektura-w-rpg.html

    ... приглашаю на экскурсию :).

    Kланяюсь ;),
    Скрыба.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ot co: http://gryfabularne.blogspot.com/2012/03/kb-rpg29-architektura-w-morrowind.html

    OdpowiedzUsuń
  12. http://polter.pl/Ninetongues,blog.html?ed&13556

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi podany przez Ciebie link nie działa - nie wiem czy każdy ma z tym problem. Rozumiem, że chodzi o ten wpis:
      http://ninetongues.polter.pl/KB29-Kamienie-Arana-b13556

      Usuń
    2. Tak, dziękuję. Musiałem niechcący wrzucić link do notki podczas edycji.

      Usuń
  13. Habib: http://habibsite.ubf.pl/news.php?readmore=17

    OdpowiedzUsuń
  14. WekT

    Wow

    jako architekt czuję sięjakoś wywołany do tablicy zwłaszcza zę od pewnego czasu ten temat również mi chodzi po głowie, postaram się coś skorbnąć

    OdpowiedzUsuń
  15. A ja jestem monotematyczna, czyli wykorzystalam temat do naskrobania kilku slow o ED ;)

    http://earthdawnowcy.blox.pl/2012/03/Kaery-czyli-podziemia-w-Earthdawnie-KB-29.html

    OdpowiedzUsuń