Ostatni tydzień okazał się całkiem emocjonujący i sprawił, że te wakacje, mimo dosyć sporego okresu wiejącego nudą, wcale nie są zmarnowane. Wręcz przeciwnie. Nie chcę jednak wybiegać zbytnio od tematyki bloga i zanudzać osobistymi sprawami, dlatego też przejdę do rzeczy.
Projekt aEgspletus
Od jakiegoś czasu pojawiła się na blogu nowa zakładka - Projekt. Znajdziecie tam "paski postępu" prac nad grą autorską, o której raczej stronię wspominać. Niespełna 20% nie robi wrażenia, ale jestem pozytywnie nastawiony do projektu. Obecny jego stan to pewien rodzaj ewolucji od heartbreaker'a, którego niegdyś miałem ambicję spisać, a który kurzy się u mnie w formie paru zeszytów i garści plików na dysku. Wbrew pozorom aEgspletusa nie będzie można pomylić z jakimkolwiek hb...
Karta do Wiedźmina: Gry Wyobraźni
WDRPG (ktoś jeszcze używa tego skrótu?) to jeden z pierwszych RPGów, w które miałem szansę zagrać. Z chęcią wróciłbym do niego po latach. Cieszy mnie, że znajomi, którzy wciąż kontynuują grę, używają moich przedpotopowych kart rysowanych jeszcze odręcznie :) (może uda mi się zdobyć niedługo skan?) Dwa lata temu na potrzeby jednej sesji z nimi, zmajstrowałem upgradeowaną wersję w programie graficznym. Później jednak pliczek Corela trochę się zakurzył u mnie i, kiedy program odmówił mi posłuszeństwa, na długi czas w ogóle był nie-do-odczytania. Dzisiaj udało mi się odnaleźć użyte czcionki i przekonwertowałem nieużywany plik CDR na PDF.
Karta jest bardziej rozbudowana w stosunku do oryginału - znalazło się miejsce na "bajery" znane z dodatków, ładne tabelki broni + amunicja, dodatkowe opisy kar zależnie od stadium żywotności. Poza tym mały lifting: wywalenie zupełnie niepotrzebnej cechy Poruszania, połączenie tabel manewrów i czarów w jedną - dzięki czemu zarówno wojownik jak i czarodziej znajdą wystarczająco dużo miejsca dla swoich preferowanych zagrywek, nie zabierając przy tym zbyt dużo miejsca na karcie postaci, ograniczenie danych postaci do imienia, rasy i pochodzenia (nie wiem dlaczego zwykle w grach zapomina się o tym ostatnim szczególe) + detale. A, i zastąpiłem rysunek lokacji obrażeń na ten z którejś z kart do Warhammera.
Do ściągnięcia w zakładce Pliki.
Do ściągnięcia w zakładce Pliki.
Dołączam opublikowane dotąd karty do Kartmistrza.
Przy okazji uaktualniłem linki do kart do Neuro.
Inne planowane projekty
Wkrótce złożę PDFa z moimi modyfikacjami do 51. Stanu (z tych wpisów: 1, 2, 3). Jak już wspomniałem, piracki Jolly Roger zostanie reaktywowany i znowu będę miał pełne ręce roboty. Zacząłem rysować ilustracje kart do spadkobiercy Acerbus Latro (dlatego też 51. Stan uległ opóźnieniu) a już niedługo zajmę się przeredagowaniem całej instrukcji tej karcianki. Najprawdopodobniej ulegnie zmartwychwstaniu moja zerrikańska kampania i zaciągam się (jako gracz, yeah!) na sesję znajomego.
Ponadto wielkimi krokami zbliża się premiera "czegoś" (ach, wrzesień to jednak miesiąc dobrych nowin!).
Ponadto wielkimi krokami zbliża się premiera "czegoś" (ach, wrzesień to jednak miesiąc dobrych nowin!).
Zaciekawiłeś mnie tym sposobem zapisywania postępu prac nad tworzeniem RPG. Mam nadzieję, że nie obrazisz się, jeśli wykorzystam go u siebie? :)
OdpowiedzUsuńSam pracuję nad swoim systemem i mam ten sam problem co Ty - nie chcę specjalnie (przynajmniej na ten moment) publikować czegokolwiek go dotyczącego. Na szczęście mam z kim testować aktualny stan mechaniki, więc jako-tako nie boję się, że będzie ona niedopracowana.
A bierz Pan to, bez krępowania! :)
OdpowiedzUsuńEDIT: Dammit! Przy użyciu innego programu lista umiejętności na karcie do Wiedźmina się przesunęła i "nie trafia" w pola. Do poprawki :/
No właśnie, chciałem to samo napisać o karcie. Jak poprawisz to podeślij mi bym podmienił na Kartmistrzu.
OdpowiedzUsuńPoprawione.
OdpowiedzUsuń